דרך השלום

דרגת קושי

קל

שם המסלול: דרך השלום

נסיעה על דרך השלום נסיעה על דרך שהייתה בעבר דרך הפטרולים הישראלית על גבול ירדן והיום משמשת ככביש מערכת לחקלאי הערבה, בנסיעה זאת ניתן להתרשם גם מנופיה הטבעיים של הערבה בשמורת שיזף ובגבעות תצורת הלשון. וגם ניתן להתרשם מהאופי החקלאי של תושבי הערבה כאשר עוברים בין החלקות החקלאיות.

תוכן המסלול

לאחר הפנייה נוסעים על גבי גבעות ייחודיות ולבנות הנקראות גבעות תצורת הלשון. כ 3 ק"מ אחרי הפנייה פונים שמאלה בשלט "דרך – החווארים" ונוסעים בדרך עפר לראות את מאגר חצבה האוגר את מי השיטפונות בנחל ערבה. לאחר מכן חוזרים חזרה לדרך השלום, פונים שמאלה ונוסעים כ 6 ק"מ עד שרואים סככה (מצפה שלום) והיא נקודת התצפית בה -ניתן לעצור, לרדת ולהסתובב בגבעות תצורת הלשון, באזור זה של הגבעות ניתן ואף מומלץ לטייל בגבעות הלבנות ובערוצים המבתרים אותן. אחרי כן ממשיכים דרומה על דרך השלום ופונים שמאלה לכיוון עין יהב, נוסעים בין מטעי תמרים, ופונים ימינה בסופם, מכאן נוסעים צמוד לגבול ישראל ירדן – ממזרח ושמורת שיזף ממערב. מגיעים לתחילת השטחים החקלאיים של מושב עין יהב ופונים שמאלה בשלט "ג'בל חופירה" חוצים את נחל ערבה ועולים לתצפית מרהיבה (ג'בל חופירה) על כל האזור, משם ניתן לצאת לכביש הערבה דרך מושב עין יהב.

איך מגיעים

כיצד מגיעים: מביס"ש חצבה נוסעים צפונה, ולאחר כ 4 ק"מ פונים ימינה – לכיוון מושב עידן, לפני הכניסה למושב פונים ימינה בשלט "לדרך השלום". ממושב עין יהב בהתאם לשילוט המוצב ודרך השטחים החקלאים

הערות

מומלץ לעצור לתצפית מרהיבה מג'בל חופרה .הדרך הינה משולטת לכל אורכה, יש לנסוע רק על הדרך המסומנת. ירידה מהרכבים אך ורק במקומות המותרים מחשש למוקשים (עקב שטפונות החורף).