הסנפיר הגדול של המכתש הגדול

שם המסלול: הסנפיר הגדול של המכתש הגדול

מסלול למשפחות מיטיבות לכת (אורך כ 5 שעות) המתחיל בחולות הצבעוניים –
בתוך המכתש ומסתיים מחוץ למכתש סמוך לעין ירקעם. המסלול אינו מעגלי
ולכן יש צורך במינימום שני רכבים.

תוכן המסלול

מהחניון הולכים דרומה (חוצים את הכביש)על שביל המסומן בשחור, עולים עם השביל בערוץ נחל, עולים מדרגת סלע בעזרת יתדות ומגיעים לתצפית. מהתצפית ממשיכים לטפס בשביל המסומן באדום (חיבור לשביל ישראל) עד לפסגה, ומשם ירידה תלולה יחסית. אחרי הירידה חוצים במנהרה מתחת לפסי רכבת וממשיכים בשביל המסומן באדום עד לרכבים. המכתש הוא תופעת טבע יפיפייה וייחודית לאזורינו, מצויים 7 מכתשים בכל העולם 5 מהם בישראל ועוד שניים בסיני. המכתש הגדול הינו המכתש ה"זקן" ביותר (אך לא הגדול ביותר).

איך מגיעים

כיצד מגיעים: מביס"ש חצבה נוסעים צפונה, ובצומת הערבה פונים שמאלה לכיוון דימונה (כביש 65 ), בצומת רותם (אחרי הקמ"ג קריה למחקר גרעיני)- פונים שמאלה, ולאחר כ 56 ק"מ פונים ימינה אל תוך המכתש וחונים בחניון "החולות הצבעוניים". נקודת סיום: מהחולות הצבעוניים פונים שמאלה אל מחוץ למכתש, פונים ימינה בצומת ואחרי כ 555 מ' שמאלה בשלט "לעין ירקעם ומעלה פלמ"ח". שם חונים – את הרכב.

הערות

מומלץ אחרי המסלול לנסוע לעין ירקעם.