נחל צפית

דרגת קושי

בינוני

שם המסלול: נחל צפית

ביקור באתר ארכיאולוגי אשר בו נמצאו שרידים משמונה תקופות היסטוריות.
החל בתקופת מלכי ישראל ועד המנדט הבריטי.

תוכן המסלול

לאחר הירידה מהרכבים, הולכים על שביל המסומן בצבע שחור (לאורך כל המסלול), לאחר הליכה נוחה יחסית בערוץ הרחב מגיעים למדרגת סלע בגובה 5 מ' שאותה יורדים ע"י סולם. המסלול אינו מומלץ לבעלי פחד גבהים. ממשיכים ללכת כ 5.5 ק"מ ומגיעים לחלקו הקניוני של – הנחל בו נרד מדרגות סלע בעזרת יתדות (הגבוה בגובה 6 מ')עד לרכבים.במסלול של נחל צפית ניתן להתרשם ממגוון נופיו של נחל מדברי רחב ולראות שפע של צמחייה מדברית, משטחי סלע וחי האופייניים לאזור, נתרשם גם מנופו של נחל קניוני צר ומעוצמת המים העושים כרצונם בסלע הקשה.

איך מגיעים

נקודת התחלה: מביס"ש חצבה נוסעים צפונה, ובצומת הערבה פונים שמאלה לכיוון דימונה (כביש 65 ), בק"מ ה 555 של הכביש יש פנייה מסודרת שמאלה – לדרך עפר(לכיוון המכתש הקטן), לאחר נסיעה קצרה על הדרך מגיעים לפנייהחדה מאוד ושם מחנים את הרכב, יש שלט חום "נחל צפית". נקודת סיום: כדקה נסיעה דרומה מצומת הערבה, לאחר עיקול חד של הכביש פונים ימינה בשלט "קידוחי תמר 8+55,5 ", ונוסעים על דרך עפר כ 555 מ'. שם מחנים את הרכבים.

הערות

בימים חמים מומלץ לטייל בקניון התחתון בלבד בשעות הבוקר ואחה"צ – כאשר הקניון מוצל. המעבר בסולמות הינו איטי ולכן לקבוצות גדולות ייקח זמן רב לעבור אותם.